Zo, na een dagje sleutelen is het zo ver :) De takken van de mannen boom is nu helemaal dynamic.
We hebben dit nog redelijk snel kunnen opbouwen.
Hoe werkt het:
Edwin begon met het modelleren en texturen van de takken. Vervolgens heeft hij deze in een Locator geparent en door middel van deze locator op de boom geplaatst. Wanneer het er goed uit zag heeft hij de collectie van bestanden naar mij toe gestuurd.
Vervolgens heb ik met Hair Dynamics de joint chain bestuurd van de takken, de bladeren bij de dichtsbijzijnde joint geparent.
Er zijn 3 varianties van takken en die heb ik alle 3 op deze manier moeten riggen.
De volgende stap was om het bestand van edwin met de locators te gebruiken. Elke locator had een naam met dezelfde patroon:
Tak_Locator_A_..... voor de eerste variant van de tak
Tak_Locator_B_..... voor de tweede variant
Tak_Locator_C_..... enz
Er waren in totaal 91 locators voor de takken.
Vervolgens heb ik door middel van een script alle locators opgeschoond zodat de vorige takken werden verwijderd. Het script importeerde per locator de bijbehorende gerigde tak en plaatste die in de locator.
Om hier mee te kunnen animeren heb ik er ook een Proxy Modus bij gemaakt zodat het Hairsysteem uit werd gezet en een lowpoly versie van het model in de plaats kwam van de high poly.
Als resultaat:
Jeroen
... DAMN BOYS! Good job :O
BeantwoordenVerwijderen