dinsdag 3 mei 2011

Prototype Feathers Plugin 5

Ok!
Na heel wat gemene woordwisseling te hebben gehad met mijn geliefde laptop is het me toch eindelijk gelukt. De feathermesh kan nu worden getextured! De mesh maakt nu 2 UVSets aan, een met alle veren naast elkaar zodat je de algehele kleur kan geven, en nog een andere die per veertje is. Op deze manier kan ik alle veertjes een unieke kleur geven maar toch dezelfde gedetailleerde alpha map geven.

Nu is het in maya gewoon een knopje "create empty uvset" maar in de maya API is het heel wat rotter om te doen.. :P Ik heb uren moeten zoeken naar een functie die niet in de help files staat en blijkbaar vind de rest van de maya api community het heel normaal, aangezien het op google niet te vinden was >: (

Anyways, naast de UVs is er nu ook een mogelijkheid om variatie in de schaal en rotatie te geven waardoor het toch iets levendiger eruit komt te zien ipv perfect :P, waarschijnlijk word het vrouwtje iets 'perfecter' als het mannetje maar dat zien we dan nog wel.


Jeroen


1 opmerking:

  1. superlijp jeroen! Ben benieuwd hoe dit eruit gaat zien op de vogels. ;)

    BeantwoordenVerwijderen