Ok!
Na heel wat gemene woordwisseling te hebben gehad met mijn
geliefde laptop is het me toch eindelijk gelukt. De feathermesh kan nu
worden getextured! De mesh maakt nu 2 UVSets aan, een met alle veren
naast elkaar zodat je de algehele kleur kan geven, en nog een andere die
per veertje is. Op deze manier kan ik alle veertjes een unieke kleur
geven maar toch dezelfde gedetailleerde alpha map geven.
Nu
is het in maya gewoon een knopje "create empty uvset" maar in de maya
API is het heel wat rotter om te doen.. :P Ik heb uren moeten zoeken
naar een functie die niet in de help files staat en blijkbaar vind de
rest van de maya api community het heel normaal, aangezien het op google
niet te vinden was >: (
Anyways, naast de UVs is er nu ook een mogelijkheid om variatie in de schaal en rotatie te geven waardoor het toch iets levendiger eruit komt te zien ipv perfect :P, waarschijnlijk word het vrouwtje iets 'perfecter' als het mannetje maar dat zien we dan nog wel.
Jeroen
superlijp jeroen! Ben benieuwd hoe dit eruit gaat zien op de vogels. ;)
BeantwoordenVerwijderen