Hey allemaal,
Er komt eindelijk weer wat progressie in de plugin! Ik heb liep zondag vast toen ik probeerde om alle punt data om te zetten naar een mesh duplicator. Het is de eerste plugin waarbij ik mesh genereer, gelukkig word het in de maya help file duidelijk uitgelegd hoe het werkt en zijn er een goed aantal voorbeelden te vinden. Toen ik eenmaal de bug had opgelost, waardoor maya niet meer ging crashen :D, ben ik begonnen om een enkele face te plaatsen op elke point. Op dit moment kun je nog geen veertjes modelleren en inpluggen (dit zorgde voor hoofdpijn, dat word de laatste stap). Wat we al wel kunnen is een bos veren laten maken en roteren. De veren volgen de normals van het oppervlak en je kunt een rotatie offset geven waardoor de veren over elkaar heen vallen en de lege plekken opvullen.
De eerste resultaten:
Dit is een NurbsSurface met een kleine bolling met daarop de featherSystem :-).
Terwijl ik de plugin aan het testen was heb ik daarnaast ook een kleine interface geschreven die alle connecties voor me maakt en mijn werkt heel wat eenvoudiger maakt ^_^. Er zitten 2 interactieve sliders bij waarbij ik de aantal feathers kan vermeerderen en verminderen.
So far so good, en nu deze stap erg ver is, kan ik een begin maken aan de volgende stap, controllers maken die de feathers kan sturen en animeren.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten